بهینهسازی موتور جستجو
بهینهسازی موتور جستجو ؛ (به انگلیسی: Search Engine Optimization)، بهاختصار سئو (به انگلیسی: SEO)، یکروند مناسب برای بهتر دیده شدن یک وبسایت یا یک صفحه وب در نتایج جستجو طبیعی یک موتور جستجو است. معمولاً وبسایتهایی که بالاترین مکان و بیشترین تکرار در صفحه نتایج جستجو را دارند، بازدیدکننده بیشتری از طریق موتورهای جستجو به دست میآوردند و این بازدیدکنندگان میتوانند به مشتری تبدیل شوند.
سئو ممکن است انواع مختلف جستجو را دربر گیرد، از جمله جستجوی تصویر، جستجو در ویدیو، جستجوی دانشگاهی، جستجو در اخبار و جستجو در نقشه. «سئو» یک سایت شامل فاکتورهای زیادی میشود که توسط موتورهای جستجو بررسی و بازبینی میشود.
از دید بازاریابی اینترنتی، «سئو» به چگونگی کار کردن موتورهای جستجو و اینکه کاربران چه چیزی جستجو میکنند و همینطور کلمات کلیدی تایپشده و اینکه کدامیک از موتورهای جستجو توسط مخاطبان موردتوجه قرار میگیرد را موردبررسی قرار میدهد.
بهینهسازی وبسایت شامل توسعه و ویرایش مطالب موجود در خود سایت و اچتیامال و برنامهنویسی و همچنین ارتباط بین کلمات کلیدی و حذف موانع مربوط به فعالیتهای نمایهسازی در موتور جستجو و ترویج یک سایت برای افزایش تعداد لینک دهنده یا لینکهای ورودی، و دیگر تاکتیکهای جستجوگرها است.
در نتیجه در خلاصهترین تعریف «سئو» را میتوان به معنای بهینهسازی سایت برای موتورهای جستجو دانست.
تاریخچه
از اواسط دهه ۱۹۹۰ میلادی که نخستین موتورهای جستجو اقدام به فهرست کردن وب نخستین کردند، مدیران وبسایتها و تولیدکنندگان محتوا، شروع به بهینهسازی وبسایتها برای موتورهای جستجو نمودند.
در ابتدا تمامکارهایی که مدیران وبسایتها باید انجام میدادند، ارسال آدرس صفحه به موتورهای مختلفی که یک «عنکبوت» جهت «خزش» آن صفحه میفرستادند، استخراج لینکهای صفحه به سایر صفحات از درون صفحه، و بازگرداندن اطلاعات یافت شده در صفحه جهت ایندکس شدن بود.
فرایند به این صورت است که عنکبوت موتور جستجو، یک صفحه را دانلود و آن را در سرور موتور جستجو ذخیره میکند و یک برنامه دیگر موسوم به ایندکس کننده، اطلاعات مختلفی را دربارهٔ صفحه استخراج میکند؛ اطلاعاتی از قبیل واژههای موجود و محل قرارگیری آنها در صفحه، و نیز وزن خاص واژههای بخصوص، و تمام لینکهای موجود در صفحه، که سپس جهت خزش در زمانی دیگر، در دستور کار قرار میگیرد.
مدیران سایتها شروع به بازشناسی ارزش رتبه بالای سایت خود و در دید قرار گرفتن آن در نتایج موتورهای جستجو نمودند که این امر، فرصتی را برای هکرهای غیر مخرب و مخرب شاغل در بخش بهینهسازی موتور جستجو مهیا کرد.
یک نمونه از صفحه نتایج موتور جستجو
نسخههای اولیه الگوریتمهای جستجو به اطلاعات فراهمشده توسط مدیران وبسایتها نظیر متا تگ واژههای کلیدی، یا فایل ایندکس موتورهای جستجو مانند ایالآیوب اعتماد و اتکا میکردند. متاتگها یک راهنمایی برای محتوای هر صفحه فراهم میکنند.
بااینحال، استفاده از دادههای متا در صفحات ایندکس، کمتر قابلاطمینان بود زیرا انتخاب واژگان در یک متاتگ توسط وبسایتها، بالقوه میتواند یک نمایش غیردقیق از محتوای واقعی وبسایت باشد. دادههای نادرست، ناقص و ناسازگار در متا تگها میتواند موجب رتبهبندی شدن صفحه برای جستجوهای غیر مرتبط گردد. تولیدکنندگان محتوای شبکه همچنین تعدادی از ویژگیهای منبع اچتیامال یک صفحه را دستکاری کردند تا رتبه صفحه را در موتورهای جستجو بهبود بدهند.
با تأکید بر عواملی مانند تراکم واژه کلیدی، که بهطور انحصاری تحت کنترل مدیر وبسایت است، موتورهای جستجوی اولیه از سوءاستفاده و دستکاری رتبهبندی رنج میبردند.
بهمنظور ارائه نتایج بهتر به کاربران خود، موتورهای جستجو باید انطباق یافته و از نتایج صفحاتی اطمینان یابند که نتایج مرتبطتری دارند، نه نتایج مربوط به صفحاتی که نامربوط بوده و توسط مدیران شبکه بدون وجدان کاری و با استفاده از کلمات کلیدی متعدد پرشدهاند.
ازآنجاییکه موفقیت و محبوبیت یک موتور جستجو از طریق توانایی آن در تولید نتایج مرتبطتر در قبال هر جستجوی صورت گرفته مشخص میشود، کیفیت پایین یا نتایج نامرتبط میتواند سبب سوق دادن کاربران به منابع جستجوی دیگر شود. موتورهای جستجو با توسعه الگوریتمی رتبهبندی پیچیدهتر به این عمل پاسخ دادند؛ که در آن عوامل بیشتری موردتوجه قرار میگیرند و دستکاری را برای مدیران شبکه، سختتر میسازند.
لری پیج و سرگئی برین دو دانشجوی فارغالتحصیل دانشگاه استنفورد یک موتور جستجو موسوم به بکروب را توسعه دادند که جهت ارزیابی برجستگی صفحات وب، به یک الگوریتم ریاضیاتی تکیه داشت. عددی که توسط الگوریتم محاسبه میشد، یعنی «رتبه صفحه»، تابعی است از مقدار و قدرت لینکهای ورودی. رتبه صفحه میزان یک صفحه معین را که توسط یک کاربر که بهصورت تصادفی شبکه را جستجو میکند مورد دسترسی قرارگرفته، تخمین میزند و لینکهای یک صفحه به صفحه دیگر را دنبال میکند.
درواقع، این بدان معناست که برخی لینکها از سایر لینکها قویتر بوده، رتبه صفحه بالاتر احتمال دیده شدن صفحه توسط وبگردهای تصادفی را افزایش میدهد.
ارتباط با گوگل
پیچ و برین، گوگل را در سال ۱۹۹۸ بنیانگذاری کردند. گوگل درمیان کاربران فزاینده اینترنت، هواداران ثابتقدمی را به خود جذب کرد که طراحی ساده آن را دوست داشتند. عوامل خارج از صفحه (مانند رتبه صفحه و تجزیه تحلیل لینک) نیز همانند عوامل داخل صفحه (فراوانی واژههای کلیدی، متاتگها، عنوانها، لینک و ساختار وبسایت) موردتوجه قرار گرفتند تا گوگل را قادر به این امر سازند که از نوعی دستکاری که در موتورهای جستجویی دیده میشود که تنها به عوامل داخل صفحه توجه میکنند، اجتناب نماید.
علیرغم اینکه به بازی گرفتن رتبه صفحه سختتر بود، مدیران شبکه سرانجام ابزارها و طرحهای تولید لینک را جهت تحت تأثیر قرار دادن موتور جستجوی اینکتومی توسعه دادند، و این روشها ثابت کردند که به طریقی مشابه میتوان رتبه صفحه را تحت تأثیر قرار داد. ب
سیاری از وبسایتها روی تبادل، خریدوفروش لینک در حجم زیاد و وسیع متمرکز هستند. بعضی از این طرحها یا مزارع لینک، موجب ایجاد هزاران وبسایت برای فروش هرزنگاری لینکها میشوند.
گوگل اینستنت، یا جستجوی زمان واقعی، در اواخر سال ۲۰۱۰ در تلاشی بهمنظور به هنگام تر و مرتبط نمودن جستجوها ارائه شد. بهطور تاریخی، مدیران وبسایتها، ماهها یا حتی سالها روی بهینهسازی یک وبسایت و ارتقای رتبهٔ جستجوی آن زمان گذاشتهاند.
با گسترش عمومیت وبسایتها و وبلاگهای رسانههای اجتماعی، موتورهای جستجوی پیشرفته در الگوریتمهای خود تغییراتی ایجاد کردند تا مطالب تازه بهسرعت در میان نتایج جستجو رتبهبندی شوند.
در فوریه ۲۰۱۱، از آپدیت پاندا خبر داد که وبسایتهایی را که حاوی محتوای تکثیرشده از وبسایتها و منابع دیگر باشند، جریمه میکند. بهطور تاریخی، وبسایتها محتوا را از یکدیگر کپی کرده و از آن در رتبهبندی موتورهای جستجو بهرهمند شدهاند. بااینحال، گوگل یک سیستم جدید پیادهسازی کرد که سایتهایی را که حاوی محتوای منحصربهفرد نیستند، جریمه میکند.
در آوریل ۲۰۱۲، گوگل از آپدیت گوگل پنگوئن رونمایی کرد که هدف آن، جریمه کردن وبسایتهایی بود که از روشهای دستکاری جهت بهبود رتبه خود در موتورهای جستجو استفاده میکردند.
در سپتامبر ۲۰۱۳، کمپانی گوگل از آپدیت الگوریتم مرغ مگسخوار رونمایی کرد؛ یک الگوریتم که جهت بهبود پردازش زبان طبیعی گوگل و درک معنایی صفحات وب طراحی شد.
در سپتامبر سال ۲۰۱۶، گوگل اعلام کرد که گوگل پنگوئن به الگوریتم اصلی رتبهبندی گوگل ملحق شده است و دیگر آپدیتهای آن اعلام نمیشود. از سال ۲۰۱۶ به بعد، الگوریتم پنگوئن گوگل دیگر بهصورت لحظهای نتایج جستجو را بررسی خواهد کرد.
ارتباط با موتورهای جستجو
تا سال ۱۹۹۷، طراحان موتورهای جستجو دریافتند که مدیران وبسایتها تلاش میکنند که در موتورهای جستجوی آنها رتبه بهتری داشته باشند. آنان همچنین متوجه شدند که برخی از مدیران وب، حتی رتبههای خود در نتایج جستجو را از طریق لبریز نمودن صفحات خود با واژگان کلیدی بسیار زیاد یا نامرتبط، دستکاری میکردند.
موتورهای جستجوی اولیه، نظیر آلتا ویستا یا اینفوسیک، الگوریتمهای خود را جهت جلوگیری مدیران وب در دستکاری رتبهها، مجدداً سازگار کردند.
در سال ۲۰۰۵، یک اجلاس سالانه موسوم به بازیابی اطلاعات خصمانه در وب (AIRWeb) تا شاغلان و محققان مرتبط با موتورهای جستجو و بهینهسازی آن را به هم مرتبط سازد. نکته قابلتأمل در مورد موتورهای جستجو این است که نیاز نیست در تمام موتورهای جستجو سئو انجام دهید جالب است بدانید۹۷٪ جستجوهای کل دنیا از طریق موتور جستجوی گوگل انجام میشود و کارشناسان و مدیران وب تمایل بیشتری به سئو سازی روی گوگل داشته و سئو خود را متمرکز به گوگل میکنند
روشها
فهرستشدن
موتورهای جستجو از الگوریتمهای ریاضیاتی پیچیدهای استفاده میکنند تا وبسایتهای مورد جستجوی کاربر را حدس بزنند. در این نمودار، اگر هر حباب نشاندهنده یک وبسایت باشد، برنامههایی که گاهی عنکبوت نامیده میشوند، بررسی میکنند که کدام سایتها به کدام سایتهای دیگر لینک شدهاند که آن را با فلشهایی که بیانگر این امر است، نمایش میدهد. وبسایتهایی که لینکهای ورودی بیشتر یا لینکهای قویتری میگیرند، فرض میشود که مهمتر باشند و همان چیزی مفروض میشوند که کاربر، جستجو میکند. در این مثال، چون وبسایت B تعداد زیادی لینک ورودی دریافت میکند، در رتبه بالاتری در یک جستجوی وب قرار میگیرد؛ و لینکهای مکمل مانند وبسایت C، علیرغم اینکه فقط یک لینک ورودی دارد، یک لینک ورودی از یک سایت بسیار محبوب (B) دارد؛ درحالیکه سایت E چنین لینکی ندارد. توجه: درصدها گرد شدهاند.
موتورهای جستجوی پیشرو مانند جستجوگر گوگل، بینگ، یاهو! جستجو، بایدو از خزندهها جهت پیدا کردن صفحات مرتبط با نتایج جستجوی الگوریتمیک خود استفاده میکنند. صفحاتی که از صفحات ایندکس شده یک موتور جستجوی دیگر لینک میشوند، نیازی به ارسال ندارد زیرا بهطور خودکار پیدا میشوند.
دو دایرکتوری عمده یاهو دایرکتوری، دیموز نیازمند ارسال دستی و بازنگری انسانی هستند. شرکت گوگل Google Search Console را پیشنهاد میدهد که یک فید نقشه سایت اکسامال میتواند برای آن ایجاد و بهطور رایگان ارسال شود تا این اطمینان حاصل شود که تمامی صفحات خصوصاً آنهایی که با دنبال کردن خودکار لینکها قابلشناسایی نیستند، قابلدستیابی هستند. در گذشته یاهو! یک سرویس ارسال پرداختی داشت که خزش را به ازای مقداری هزینه در هر کلیک تضمین میکرد که در سال ۲۰۰۹، این سرویس متوقف شد
خزندههای موتور جستجو میتوانند هنگام خزش یک وبسایت، به تعداد عوامل مختلفی توجه کنند. هر صفحهای توسط موتور جستجو ایندکس نمیشود. فاصله صفحات از دایرکتوری اساسی ممکن است یک عامل در خزش یا عدم خزش در صفحات باشد.
جلوگیری از خزش
بهمنظور جلوگیری از محتوای نامطلوب در ایندکسهای جستجو، مدیران شبکه میتوانند به عنکبوتها (به انگلیسی: Spider) دستور بدهند که فایلها یا دایرکتوریهای خاصی را درون فایل استاندارد robots.txt در دایرکتوری اصلی دامنه، موردبررسی و خزش (به انگلیسی: Crawl) قرار ندهند. بعلاوه، یک صفحه میتواند صراحتاً از پایگاه دادهها مورد جستجو خارج شود که این عمل از طریق استفاده از متاتگهای مخصوص به رباتها صورت میگیرد. هنگامیکه یک موتور جستجو از یک سایت بازدید میکند فایل robots.txt واقع در دایرکتوری اصلی، نخستین جایی است که مورد خزش قرار میگیرد. سپس فایل robots.txt تجزیهشده و به ربات دستور داده میشود که کدام صفحات نباید موردبررسی و خزش قرار میگیرد. ازآنجاییکه خزنده موتور جستجو ممکن است که یک نسخه از این فایل را نگه دارد گاهی ممکن است که صفحاتی مورد خزش قرار میگیرند که مدیر شبکه تمایلی به آنها ندارد. بهطورمعمول، صفحاتی که از خزش خارج میشوند عبارتاند از صفحات ورودی خاص مانند صفحات مربوط به کارتهای خرید و صفحات مربوط به محتوای شخصی کاربر نظیر نتایج جستجوی حاصل از جستجوهای داخلی. در مارس ۲۰۰۷، گوگل به مدیران شبکه هشدار داد که باید از ایندکس شدن نتایج جستجوی داخلی جلوگیری کنند زیرا این صفحات، هرزنامه جستجو هستند. در ادامه بحث گفتنی است نبود سایت مپ نیز مانع از آن میشود که ربات درک درستی از صفحات شما داشته باشد همواره یک سایت مپ خوب تأثیر بسیار مهمی در خزش درست و خواندن کامل صفحات شما را دارد
افزایش برتری
از روشهای مؤثر در برتری در لینکهای گوگل میتوان به سوشیال ها (صفحات اجتماعی) ساخت بک لینکهای طبیعی در صفحات اجتماعی و ارسال دیدگاه در وبسایتهای دیگران اشاره کرد در این بین باید توجه کافی را داشته باشید تا از سایتهای اسپم شده لینک نگیرید که باعث رشد منفی سایت شما خواهد شد. از دیگر روشهای موجود میتوان به گوگل ادوردز اشاره کرد که با توجه به نرخ ارز در کشور ما شاید مقرونبهصرفه نباشد. تکنیکهای برتر دیگری که در این مقوله استفاده میشود توجه به استانداردهای w3c است که سئو داخلی وبسایت شما را بهبود بخشیده و کمک شایانی به وبسایت شما میکند. لازم به ذکر است که استفاده از گوگلسرچکنسول و تنظیم آن کمک ویژه به شما در رشد وبسایتتان خواهد کرد.
بهعنوان یک استراتژی بازاریابی
سئو یک روش و استراتژی بازاریابی مناسب برای همه وبسایتها نیست و بر اساس هدف گردانندگان یک وبسایت، استراتژیهای بازاریابی اینترنتی دیگر مانند تبلیغات از طریق پرداخت کلیکی میتواند مؤثرتر باشد.
همچنین، یک کمپین تبلیغات اینترنتی موفق میتواند به ساختن صفحات وب دارای کیفیت بالا بستگی داشته باشد که بهکارگیری نرمافزارهای تحلیل را ترغیب مینماید تا صاحبان سایتها قادر به ارزیابی نتایج، و بهبود نرخ تبدیل سایت شوند. مهمترین استراتژی بازاریابی محتوا تمرکز بر سئو است. سئو دارای بیشترین تأثیر در این نوع از بازاریابی است. سئو درواقع بهینهسازی سایت برای رباتهای گوگل است. شاید تنها هدف همه سایتها رسیدن به صفحه اول گوگل باشد. برای رسیدن به صفحه اول گوگل باید سئو سایت خود را بهبود بخشیم. سئو یکی از مهمترین عاملها برای رشد سایت و پیشی گرفتن از سایتهای رقبا است ساخت کمپینهای تبلیغاتی_کد نویسی صحیح_ سوشیال و بک لینک از عوامل تأثیرگذار در سئو هستند
بازارهای بینالمللی
تکنیکهای بهینهسازی شدیداً متناسب با موتورهای جستجو غالب در بازار هدف تنظیم میشوند. سهام بازار موتورهای جستجو از بازاری به بازاری دیگر و مانند وجود یک رقابت، تغییر میکنند. در سال ۲۰۰۳، دنی سالیوان اظهار کرد که گوگل حدود ۷۵ درصد کل جستجوها را انجام داده است. در بازارهای خارج از آمریکا، سهم گوگل اغلب بیشتر است و از سال ۲۰۰۷، گوگل در جایگاه موتور جستجوی غالب در سراسر جهان باقیمانده است.
از سال ۲۰۰۶، گوگل ۸۵ تا ۹۰ درصد سهم بازار آلمان را در اختیار دارد. درحالیکه صدها شرکت سئو در آن زمان در آمریکا وجود داشت، فقط حدود ۵ مورد از آن در آلمان کار میکرد. از ژوئن ۲۰۰۸، بر اساس اعلام هیتوایس، سهم گوگل از بازار بریتانیا نزدیک به ۹۰ درصد بوده است. آن عدد از طریق چند کشور حاصل میشود.
از سال ۲۰۰۹، تنها چند بازار بزرگ وجود دارد که گوگل در آنها، موتور جستجوی پیشرو نیست. در اغلب موارد، هنگامیکه گوگل در یک بازار خاص، پیشرو نیست، پشت سر یک رقیب محلی قرار دارد. قابلتوجهترین نمونههای این موارد، کشورهای چین، ژاپن، کره جنوبی، روسیه و جمهوری چکهستند که به ترتیب، بایدو، یاهو! , ژاپن، ناور، یاندکس و شزنم پیش روی بازارها هستند.
بهینهسازی جستجوی موفق برای بازارهای بینالمللی، ممکن است نیازمند ترجمه حرفهای صفحات وب، ثبت یک دامنه با یک دامنه سطح بالا در بازار هدف و میزبانی است که آدرس IP محلی را فراهم نماید.
در غیر این صورت، بدون توجه به زمان، عناصر اساسی بهینهسازی جستجو، اساساً مشابه هستند.
از آیتمهایی که به سئو سایت مربوط میشود میتوان به بهینهسازی متا و کلمات کلیدی سایت، طراحی و واکنش گرا بودن قالب سایت، لینکهای معتبر، محتوای بهروز و منحصربهفرد و سرعت بارگذاری سایت اشاره کرد که با بهبود این موارد میتوان رتبه بهتری در موتورهای جستجو کسب کرد.
سوابق حقوقی
در ۱۷ اکتبر ۲۰۰۲، سرچکینگ در دادگاه منطقهای آمریکا در منطقه غربی اوکلاهاما، دادخواستی علیه موتور جستجوی گوگل داد. او ادعا کرد که تاکتیکها و روشهای گوگل در جلوگیری از هرز آگهیها، موجب ایجاد یک تداخل زیانآور با روابط قراردادی شده است. در ۲۷ می ۲۰۰۳، دادگاه شکایت علیه گوگل را رد کرد زیرا سرچکینگ نتوانست ادعایش را که میتوانست منجر به دریافت خسارت شود، اثبات کند.
در مارس ۲۰۰۶، کیندراستارت به دلیل رتبهبندیهای موتور جستجوی گوگل، در دادگاه طرح دعوی کرد. پیشازاین اقامه دعوی، وبسایت کیندراستارت از ایندکس گوگل خارج شد و ترافیک سایت تا ۷۰ درصد کاهش یافت. در ۱۶ مارس ۲۰۰۷، دادگاه منطقهای آمریکا در منطقه شمالی کالیفرنیا (بخش سن خوزه) شکایت کیندراستارت را رد کرده و این شرکت را مکلف به پرداخت بخشی از هزینههای حقوقی گوگل کرد.
برای اطلاعات بیشتر در مورد سئو میتوانید به بخش ” آموزش سئو ” مراجعه فرمایید
4 فاکتور مهم سئو در سال 2017،آموزش 0 تا 100 سئو، آموزش افزونه های سئو، آموزش پرمیوم سئو پک،آموزش پلاگین سئو، آموزش پلاگین سئو وردپرس، آموزش تخصصی سئو، آموزش ترفند های سئو، آموزش تصویری سئو وردپرس، آموزش تکنیک های سئو،آموزش تنظیمات سئو وردپرس، آموزش تولید محتوای سئو شده، آموزش جامع سئو سایت، آموزش حضوری سئو، آموزش خصوصی سئو، آموزش رایگان سئو pdf،آموزش رایگان سئو وردپرس، آموزش زبان سئو، آموزش سئو 2017، آموزش سئو 2018، آموزش سئو ابزار، آموزش سئو ابزار وردپرس، آموزش سئو اپن کارت، آموزش سئو با وردپرس، آموزش سئو برای افراد مبتدی، آموزش سئو برای سایت، آموزش سئو بک لینک، آموزش سئو به زبان ساده، آموزش سئو پارس کلیک، آموزش سئو پارسه، آموزش سئو پست در وردپرس، آموزش سئو پیشرفته وردپرس، آموزش سئو تبریز، آموزش سئو تصاویر وردپرس، آموزش سئو تهران،آموزش سئو توییتر، آموزش سئو جوملا 2.5، آموزش سئو چیست، آموزش سئو حرفه ای، آموزش سئو حرفه ای وردپرس،آموزش سئو در asp.net، آموزش سئو در html، آموزش سئو در سایت، آموزش سئو در شیراز، آموزش سئو در فرادرس،آموزش سئو در یوتیوب، آموزش سئو سازی وبلاگ، آموزش سئو سایت، آموزش سئو سایت html، آموزش سئو سایت pdf،آموزش سئو سایت جوملا، آموزش سئو سایت فروشگاهی، آموزش سئو سایت های وردپرسی، آموزش سئو سایت همیار وردپرس، آموزش سئو سایت وردپرسی،آموزش سئو شبکه های اجتماعی، آموزش سئو شرکت لیندا، آموزش سئو شیراز،آموزش سئو صفحه اصلی، آموزش سئو صوتی، آموزش سئو فرانش، آموزش سئو فروشگاه، آموزش سئو فیلم، آموزش سئو قالب، آموزش سئو قالب وبلاگ، آموزش سئو قرار دادن عکس در نتایج گوگل،آموزش سئو قیمت، آموزش سئو کلاه خاکستری، آموزش سئو گردشگری،آموزش سئو لیندا، آموزش سئو محصولات،آموزش سئو محلی وردپرس، آموزش سئو مطالب، آموزش سئو مقاله، آموزش سئو مهرداد نادری، آموزش سئو مهندس امیر نوری، آموزش سئو میهن لرن، آموزش سئو نقشه سایت، آموزش سئو نویسی،آموزش سئو همیار، آموزش سئو همیار وردپرس، آموزش سئو و بک لینک سازی در یک ساعت، آموزش سئو و وردپرس،آموزش سئو وبسایت، آموزش سئو وبسیما،آموزش سئو وبلاگ، آموزش سئو وبلاگ در گوگل، آموزش سئو وردپرس، آموزش سئو وردپرس حرفه ای، آموزش سئو وردپرس فارسی، آموزش سئو ویدیو،آموزش سئو یوتیوب، آموزش شنا سئو،آموزش طراحی سئو، آموزش عملی سئو،آموزش قدم به قدم سئو، آموزش قدم به قدم سئو سایت، آموزش کامل سئو جوملا،آموزش کامل سئو فارسی، آموزش گام به گام سئو، آموزش نصب سئو، آموزش نکات سئو، آموزش های سئو، آموزش یادگیری سئو، افزونه ی سئو، اموزش برنامه نویسی سئو، اموزش پست سئو،اموزش تصویری سئو سایت، اموزش جامع سئو وردپرس، اموزش سئو اپارات،اموزش سئو اصفهان، اموزش سئو اینستاگرام، اموزش سئو بلاگفا، اموزش سئو بیاموز، اموزش سئو پیشرفته، اموزش سئو تضمینی، اموزش سئو جوملا، اموزش سئو چت، اموزش سئو حرفه ای، اموزش سئو در اصفهان، اموزش سئو در وردپرس، اموزش سئو رایگان، اموزش سئو سازی سایت، اموزش سئو سون لرن،اموزش سئو فرادرس، اموزش سئو قالب وردپرس، اموزش سئو گوگل، اموزش سئو لیندا، اموزش سئو محتوا، اموزش سئو مدیر وب، اموزش سئو مقدماتی، اموزش سئو یواست، اموزش کد نویسی سئو، ثبت سئو، جادوی سئو 2017، جزوه آموزش سئو، چک لیست برای سئو، چک لیست سئو، حسینی سئو، حقوق سئوکار، خدمات سئو، خدمات سئو سایت، خدمات سئو وب،خدمات سئو وردپرس، خرید آموزش سئو،خرید سئو سایت، دانلود آموزش سئو لیندا،دانلود رایگان آموزش سئو فارسی، درباره ی سئو، دوره آموزش جامع سئو، دوره آموزش سئو حرفه ای، دوره ی سئو، زبان سئو چیست، زرین سئو، زمان سئو سایت،زمینه سئو، ژورنال سئو، س مثل سئو، سئو 2017، سئو 2018، سئو ابزار وردپرس،سئو اپلیکیشن، سئو ارزان قیمت، سئو اموزش، سئو انالیز، سئو انلاین، سئو برای جوملا، سئو برای سایت، سئو برای وبلاگ، سئو برچسب، سئو بلاگفا، سئو بلک هت، سئو به چه معناست، سئو به زبان ساده وبمستر خاکستری، سئو پارس کلیک، سئو پارسا بلاگ، سئو پارسه، سئو پارسیان، سئو پونیشا، سئو پی آر چیست،سئو پیچ، سئو پیست، سئو پیشرفته، سئو پیشرفته وردپرس، سئو ثبت شرکت، سئو جت، سئو جدید، سئو جوملا 3، سئو جوملا یا وردپرس، سئو چکاپ، سئو چکاپ هاست ایران، سئو چیست، سئو چیست و چگونه کار میکند، سئو چیست و چه اهمیتی دارد، سئو چیست وبسیما، سئو حرفه ای چیست، سئو خبرخوان، سئو خبرگزاری، سئو خرید، سئو خرید بک لینک، سئو خودکار وردپرس، سئو در 2018، سئو در asp.net mvc، سئو در html، سئو در بازاریابی چیست، سئو در تولید محتوا، سئو در طراحی سایت چیست،سئو در وبلاگ، سئو در وردپرس چیست،سئو دیجی کالا، سئو را از کجا شروع کنیم، سئو رادزاد، سئو رایتر، سئو رایتینگ، سئو رتبه اول گوگل، سئو رشت،سئو رودکی، سئو روکا، سئو روی وردپرس، سئو زومیت، سئو سازی رایگان، سئو سازی سایت رایگان، سئو سازی وردپرس، سئو سایت، سئو سایت آنلاین، سئو سایت تازه تاسیس، سئو سایت تبریز سریر نوین، سئو سایت چیست، سئو سایت سریر نوین استخدام، سئو سایت سریر نوین فرم استخدام، سئو سایت یعنی چی، سئو شبکه اجتماعی، سئو شرکت،سئو شرکتی، سئو شیپور، سئو صد در صد، سئو صفحات سایت، سئو صفحه، سئو صفحه 404، سئو صفحه اول، سئو صفحه اول گوگل، سئو صفحه فرود، سئو صفحه نخست سایت، سئو صفر تا صد، سئو صوتی، سئو طراحی سایت، سئو طلایی،سئو طنز، سئو عنوان، سئو عنوان سایت،سئو عنوان مطلب، سئو فارس، سئو فارسی وردپرس، سئو فرادرس، سئو فرانش، سئو فرندلی، سئو فروشگاه وردپرس، سئو فروشگاه ووکامرس، سئو فروم، سئو فست،سئو فیسبوک، سئو قالب چیست، سئو قالب وردپرس، سئو قالبفا، سئو قسطی، سئو قوی، سئو قوی سایت، سئو قیمت، سئو قیمت مناسب، سئو کار، سئو کار حرفه ای،سئو کار حرفه ای وردپرس، سئو کار یعنی چی، سئو کانگ جو، سئو کبوتری، سئو کلاه سفید چیست، سئو کلمه، سئو گرافیک،سئو گستر، سئو گوگل پلاس، سئو گوگل چیست، سئو گوگل نوردی، سئو گیلان،سئو لاک پشتی، سئو لوکال، سئو لینک بیلدینگ، سئو لینکدین، سئو مارکتینگ چیست، سئو متمم، سئو متن، سئو مخفف چیست؟، سئو مسترینگ، سئو مقدماتی،سئو مکتب خونه، سئو میر، سئو نکات،سئو نوشته ها، سئو نویسی، سئو نویسی چیست، سئو و بهینه سازی، سئو و بهینه سازی سایت، سئو و بهینه سازی وب سایت، سئو و تولید محتوا، سئو و دیجیتال مارکتینگ، سئو و شبکه های اجتماعی،سئو و طراحی سایت، سئو وردپرس yoast، سئو وردپرس رایگان، سئو وردپرس گوگل، سئو ورزش 3، سئو وو قبل از عمل، سئو یا ادوردز، سئو یاب،سئو یعنی چه، سئو یک کلمه کلیدی، سئو یواست، سئو یوتیوب، سئوبین، سئوموز،سئوی سایت، سئوی کامل وردپرس، سایت سئو 8، سوال 2 قدم یک، سوال و جواب،سوالات چک، شرکت سئو برتر، شرکت سئو حرفه ای، شرکت سئو کار، شروع سئو، شغل سئو، شیرازی سئو، طالبی سئو،طراح سئو، طراحی سئو، طراحی سئو اصفهان، طراحی سئو چیست، طریقه سئو،طریقه سئو سایت، عکس سئو جی های،علم سئو، عنوان سئو چیست، عنوان سئو در yoast، عنوان سئو در وردپرس، قالب سئو حرفه ای، قرارداد سئو، قوانین سئو،قوانین سئو 2019، کتاب آموزش جامع سئو، کتاب آموزش سئو 2017، کتاب آموزش سئو سایت های وردپرسی، کتاب سئو 2017، کتاب سئو 2018، گروه اموزش سئو، گروه سئو، گروه سئو تلگرام،مشاوره سئو حرفه ای، نحوه سئو سایت،نرم افزار اموزش سئو، نکات سئو در نویسندگی، نکات سئو سایت، نکات سئو وردپرس، نیوسئو، هزینه ی سئو، هزینه ی سئو سایت، وبسیما سئو
- ۱ نظر
- ۲۷ ارديبهشت ۹۸ ، ۱۳:۳۳